woensdag 15 april 2009

Het Zwarte Gat


Vandaag wil ik even afrekenen met iedereen die me de vraag stelt over het beruchte "zwarte gat" waar iedere gepensioneerde in schijnt te moeten vallen.
Ik moet eerlijk zeggen: het is verschrikkelijk!!!!!!!!!!!
Elke dag opstaan wanneer je zelf wil,
Elke dag doen wat je zelf wil,
Elke dag met die boot naar een andere Wadden-eiland,
Elke dag met je vrienden borrelen en eten, het is verschrikkelijk!!
Zonder dollen: we amuseren ons opperbest. Natuurlijk denk ik nog wel eens aan m'n werk en vooral aan de mensen waarmee ik gewerkt heb, maar ik kan niet zeggen dat ik m'n huidige leven weer terug zou willen ruilen voor het werk bij Philips. Vandaag zijn we teruggevaren van Vlieland naar Harlingen. De weerberichten worden slechter en een deel van onze reisgenoten moeten gewoon weer aan het werk volgende week maandag en willen dus niet vastzitten op een mistig eiland. Het was een fantastische tocht over rustig water onder een heerlijke zonnetje met lekkere temperaturen. En dat voor half april!Kortom: een prachtige dag die volledig recht doet aan mijn nieuwe motto: "RETIRED, don't ask me to do a damned thing"! (met dank aan Maarten).

4 opmerkingen:

  1. Hallo Juliette & Herman,
    Ik neem aan dat jullie je laatste deadline nu afgewerkt/gehaald hebben; deadlines zijn er m.i. voor de "werkenden".
    Het is nu voor jullie vooral
    g r e n z e n l o o s genieten.........!
    Wij wensen jullie een behouden vaart.
    Groeten van Charles & Neelke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Juul en Herman.

    Geniet er maar lekker van...ze zeggen dat jullie het verdiend hebben en dat zwarte gat is voor mij nog heel veel weg,klinkt ook helemaal niet aantrekkelijk, drinken en hele dag de zon hi hi... ik ga morgen ook aan m'n baas vragen of ik met vroegpensioen mag.
    We blijven jullie volgen.
    Veel liefs Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. He Juultje en Herman,
    Leuke site ! Ik ga jullie volgen via de site! Hoop op een paar spannende verhalen. Genier er van !
    Mieke hensen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hi Juliette & Herman,

    This is real life!
    I want to be deep in this black hole.
    I heard that the black hole is found after consuming a reasonable number of "borrels" :-)

    You look fantastic.

    Regards, Albert

    BeantwoordenVerwijderen