dinsdag 14 april 2009

Communicatie stoornissen

Het Paasweekeind was prachtig qua weer, maar een kleine ramp qua communicatie.
Peter S. vroeg: hoe doe je dat eigenlijk, een blog bijwerken vanaf een boot?? Het antwoord is eigenlijk simpel: met m'n telefoon. Mijn PDA/telefoon heeft een GPRS/UMTS verbinding met het Internet en met mijn laptop maak ik een verbinding met die telefoon. Dat kan via een USB kabel (en Internet sharing) of via een speciaal programma: "WMWiFirouter" die van je telefoon een Wireless hotspot maakt (zodat de hele haven kan internetten :-).
Dat laatste programmaatje was er dit weekend de oorzaak van dat mijn telefoon vastliep, zich vervolgens niet meer liet resetten totdat ik uiteindelijk maar een harde reset gedaan heb en daardoor al mijn adressen en andere gegevens kwijt ben.
Nog erger: de internet settings van mijn telefoon was ik ook kwijt! Tot vanochtend Peter de K. mij uit de brand kon helpen met de juiste settings en ik weer volledig on-line ben!!!

Zoals eerder gemeld: zaterdag waren we naar Terschelling gevaren waar we zondag gebleven zijn. Maandag, tweede Paasdag, zijn we in kiellinie met 3 schepen naar Vlieland gevaren waar we genoten hebben van weer, duin, terras en de goede keuken van het "Armenhuis".
Over een uurtje hebben we een palaver met de 3 bemanningen om te bepalen wat we de rest van de week doen. Het weer wordt namelijk slechter........

2 opmerkingen:

  1. Ik wil foto's van de "verbouwing" zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geniet er maar lekker van...ze zeggen dat jullie het verdiend hebben en dat zwarte gat is voor mij nog heel veel weg,klinkt ook helemaal niet aantrekkelijk, drinken en hele dag de zon hi hi... ik ga morgen ook aan m'n baas vragen of ik met vroegpensioen mag.
    We blijven jullie volgen.
    Veel liefs Loes

    BeantwoordenVerwijderen