woensdag 13 mei 2009

Medisch bulletin.


Het sukkelen met mijn rug duurt nu al bijna 2 weken en was gisteren zodanig dat ik nauwelijks nog vooruit kon komen. We liggen nu in Berlijn-Wannsee (Potsdamer Yacht Club) met een orthopeed om de hoek.
Me bij hem gemeld en m'n rug laten onderzoeken. Het goede nieuws: het is geen hernia.
Het slechte nieuws: Een cortisoon injectie op 6 plaatsen naast m'n ruggegraat om de boel te verdoven en rust te geven. De diagnose is een verschoven tussenwervelschijf en de medicatie is warmte, rust, diclofenac (was bijna door de voorraad heen) en Paracetamol.
Dat was gisteren en inderdaad vandaag is een lichte verbetering te constateren. Hopelijk ben ik er aan het eind van de week vanaf.

Peter, je ziet, ik neem je oefeningen serieus!

4 opmerkingen:

  1. A siele herman, en dat meen ik echt!Goed dat er dan weer medische nowhow om de hoek is!Maar is er wat aan te doen aan een verschoven tussenwervelschijf?Of schuift dat vanzelf weer terug?????We gaan morgenochtend op de koffie bij mijn achterbuurvrouw en zij is orthopedisch chirug, zal is ff vragen.
    Veel sterkte intussen gewenst! liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Juul en Herman,
    Na gehoord te hebben van Betty dat jullie behoorlijk in de lappenmand hebben gezeten, gauw weer jullie berichten gelezen. Sorry, dat ik het zo slecht gevolgd heb de laatste tijd.
    Wat een pech! Vanaf nu hebben jullie echt alleen maar geluk verdient!
    Veel plezier en vooral veel voorspoed tijdens jullie verdere "Vaarttocht"

    Veel liefs en groetjes,

    Olga

    p.s. Merel vertelde ook vanavond pas dat jullie nog gebeld hadden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Verbeter

    verdiend met een d (het is al laat)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Juul en Herman wat erg voor jullie ruggen. Ga er mee in de zon liggen, rust zullen jullie toch wel voldoende genomen hebben en alcohol verzacht veel. Sterkte. Ellen

    BeantwoordenVerwijderen