vrijdag 8 mei 2009

een teken van leven

We zijn er nog steeds!
Echter; mijn rug is opnieuw gaan opspelen en inplaats van 's avonds hard te werken aan website updates (iemand iets van gemerkt?)of weblog berichten, lig ik liever plat om zo snel mogelijk weer te herstellen.
Vanochtend uit Magdeburg vertrokken (enorme veranderingen sinds we hier waren 15 jaar geleden) en eindelijk weer eens een echte rivier bevaren: de Elbe. De Elbe is prachtig! een mooie rivier in een mooi landschap. En ook nog hardstikke leeg! in 36 km zijn we een schip tegen gekomen!

Met stroomsnelheden varièrend tussen 4 en 7 km/uur zijn we troomafwaarts "gedenderd" tot de sluis bij Preye die ons op het Elbe-Havel kanaal bracht. Vandaar zijn we naar de Plauersee gevaren waar we nu in de jachthaven liggen. Of we morgen varen? Dat hangt af van mijn rug morgenvroeg!
Het is nog maar 60 km naar Potsdam!!

5 opmerkingen:

  1. Ik begrijp Herman, dat jij rugpijn hebt.
    Naar ik aanneem lage rugpijn.
    Ik heb daar ook zo nu en dan last van; het z.g. "door je rug gaan", letterlijk verlammend.
    Jarenlang probeerde ik zo'n periode door te komen door te gaan liggen. Je kunt immers niet staan of lopen.
    Nu weet ik dat er (voor mij)maar 1 goede oplossing is: bewegen !!!; en dat kan dus alleen maar met een hele goede pijnstilling - voor mij is dat TRAMADOL. Blijf dus zoveel mogelijk in beweging. Met Paracetamol gaat dat niet lukken !
    Sterkte
    Charles

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Herman en Juliette,

    Leuk om jullie fijne en minder fijne belevenissen zo te volgen. Wij vertrekken deze week naar Zweden per auto en zijn er dus wat sneller dan jullie.......!!!
    Beterschap met jullie beider ruggen!

    Groeten,
    Gerda en Wim

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Herman en Juliette,

    Wat jammer van de rugpijn misschien komt het toch wel om je overdag natuurlijk weinig beweegt , daarom gaan wij 's avonds
    altijd even lopen maar als je veel pijn hebt lukt dat natuurlijk niet. Verder verloopt het volgens mij wel naar wens en de natuur is zo mooi dat je daar tijdens het varen enorm van kunt genieten.
    Beterschap met de rug en tot hoors
    Liefs Gé en Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Allo Herman en Juul,
    Mooi vervelend die ruggen van jullie!!!Nou je weet ik heb ook zo'n rug en dus maar dooooor gaan en als ik nog n keer op de wereld kom vraag ik een andere rug!Maar ondertussen genieten jullie toch wel,toch??Hier gaat alles naar wens.Zondag Joost jarig alweer 33!!En met de zaak, ze zijn nog steeds niet failliet!
    veel liefs en groet jullie van huis naar boot,Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. een kleine rectificatie. De zin En met de zaak, ze zijn enz.enz. slaat niet op de zaak van Joost maar die van Kees!!!!!!!!
    Anneke komt er nu niet meer uit. Ze bedoelt het goed maar geeft een en ander niet goed weer. Wat ze bedoelt te zeggen is dat ondanks de economische tegenwind ons bedrijf nog steeds goed draait, voordat iedereen zich nodeloos zorgen gaat maken.
    Met hartelijke groet, de hardwerkende zwager Kees

    BeantwoordenVerwijderen